16.8.11

Senarai jenis Mercun yang ada kat malaysia



Assalamualaikum...
hehe..saje2 je arini aku nak list kan 'sedikit' jenis2 mercun yang selalu orang main kat malaysia...
mercun2 yg budak mahupun dewasa main...jom2 tgk...
hehehe~




Senarai jenis Mercun yang ada kat malaysia:


1. mercun katak - yang gulung2 warna hijau




2. mercun lada - mercun cina tu..yang kecik2 byk leh cerai2 kan.






3. Thunder Clap - mercun roket gtu...zuhh






4. mercun gasing -leper macam duit syiling,bila nyala dia pusing kaler dia cantik



5. mercun naga - bila dia meletup mcm2 warna keluar



6. mercun ular - pnjg mcm ular,bila dia nyala,gerak2 mcm ular.

ok aku xjumpa gmbr mercun ni.


7. mercun ayam - bentuk mcm ayam serama,bunyi nya bising mcm ayam.



8. mercun lebah -lebah ni dia mcm lebah la.kaler apa semua,berpusing2 terbang ikut suka.



9. mercun bola - yang ni bulat macam bola 






10. mercun ketupat - bentuk sama mcm ketupat..




11. mercun botol - sebijik macam botol COke...





12. mercun telur - bujur bentuk nya macam telur.




13. mercun Mancis - macam mancis tu la,orang kelantan pggl 'Bbedil Ggesek"



2 comments:

ame elms ! said...

HAHAH . okayy ame gelak tengok gambar mercun ular itu -.-

ehh nie , ame tak pernah berani main mercun . :O

aHmaD haRieZ FuzeIN said...

hahahaa! mercun ular tu xjmpa la mcm mna gmbr nye...sbb xpnah maen satu..xingt..ahahah! :P ..
ooo..bagus la....