31.7.11

SEHARi SEBELUM BULAN RAMADHAN MENJELma

Assalamualaikum WBT sedara/sedari sekalian yang membaca entri kali ni..wakaka!!
(ntah2 aku cakap sengsorang)

Ok..aku Tak Tahu nak cakap pasal apa...
sekarang banyak je pon kan Isu semasa yang panas2..tapi aku xdek masa nak Hupdate bLOG aku sebab aku duk bizi dgn masalah UPU...x selesai ag..eh2..silap..bukan masalah UPU..tapi masalah aku tentang nak sambung blaja kat mana lepas ni.. OK DAH!

haha! weh koRang! ....
kita ni da nak puasa dah....korang ingat lagi x niat2 yg perlu di kita NIAT kan dalam bulan puasa ni?
ahahaha..macam niat puasa ? niat solat terawih? kan...ingt x ? & satu lagi pasal  DOA... doa makan ? doa berbuka puasa ? wakaka....



ni aku kasi ingat la sikit..kan ingat mengingati itu bagus :) ehehe...


NIAT PUASA :





NIAT PUASA SEBULAN :



DOA BERBUKA PUASA :



NIAT SOLAT TERAWIH (makmum/imam) :





NIAT SOLAT SUNAT WITIR :






ohya...pasal solat terawih..amacam tahun ni..kalau sebelum2 ni korang selalu je solat 8 rakaat.apa kata tahun ni korang try wat solat terawih 20 lak ? try la.....bestt..tenang je ase & puas..ehehe...tenang jiwa korang K..try ooo...
Ingat ye..dapat kan puasa PEnuh..jangan la plak puasa x cukup..especially lelaki la..ahaha! 
xkan ada uzur gak KOT... :P ahaha! OK!? 
banyak kan buat amal la bulan puasa kali ni....
siapa tahu kita da tak sempat jumpa BULAN RAMADHAN yang akan datang..

"so we grab a chance while we still have iT! "

OK?  insyaAllah cakap... =) 

& satu lagi perkara yang paling istimewa yang ada dalam bulan puasa ni..pasal :

MALAM LAI-LATUL QADR..

korang tahu x apa tu malam al-qadr ? 

korang leh tengok sini ---> MALAM LAILATUL QADR ?


ok..sekarang da faham Kan ? so xkan korang xnak kot...
aku nAK! ,,,uhuhu..insyaAllah ramadhan kali ni aku dapat malam lailatul qadr...
sapa tahu aku da tak sempat nak jumpa bulan yang byk memberi kan pahala kepada kita..
huhuhu..so manfaat kan sebaik mungkin ! guna kesempatan ini untuk membungkus sebanyak yang mungkin PAHALA2 buat bekalan kita di hari kemudian kelak! insyaAllah =) 

itu sahaja la kot aku nak cakp.xdek ckp banyak =_= nnt orang tak baca lak..kan..ahaha...

k SELAMAT BERiBADAH !! =) 

ahlan wasahlan ya ramadhan al mubarak~





4 comments:

atikah said...

mari berpuasa.. :)

aHmaD haRieZ FuzeIN said...

Jom...malam ni Sembahyang tarawih ! =)

esul said...

slmat berpuaso pujen! :D

aHmaD haRieZ FuzeIN said...

selamat berpuasa kak Esul =) hehe